További adóügyeket intézhetnek a könyvelőirodák is néhány perc alatt
Előző cikkünkben már írtunk arról, hogy ügyeit nem csak személyesen vagy könyvelőirodája meghatalmazottja útján, hanem telefonon is intézheti az adóhatósággal. A telefonon történő ügyintézés jogát egy egyszerű meghatalmazással könyvelőirodájával is megoszthatja.
Egyszerű és gyors könyvelőirodai ügyintézés
A telefonon intézhető ügyek körét az adóhatóság évről évre igyekszik bővíteni, hogy könnyebbé és emberközelibbé tegye az olykor kényelmetlen és személytelen ügyintézést.
Ez a rendszer már 2009 óta létezik, és gyorsítja adóhatósági ügyintézéseinket. Könyvelőiroda-vezetői és adószakértői tapasztalataim szerint azonban sok könyvelőiroda és szakember még mindig nem használja ezt a kényelmes és biztonságos telefonos rendszert.
Mik az előnyei ennek?
- Könnyen és biztonságosan intézhetők az ügyek, az adóhatóság által megküldött titkos azonosító segítségével.
- Az ügyek azonnali intézésére nyílik lehetőség.
- Nem szükséges személyesen befáradni a hivatalba, és ezzel akár több órát is megtakaríthat az adózó, illetve a könyvelőiroda.
Bízza a telefonálgatást könyvelőirodájára!
Elég írnia egy egyszerű meghatalmazást, és a könyvelők, a könyvelőiroda is jogosulttá válik ennek a rendszernek a használatára.
Bármilyen bevallási vagy egyéb bevallás-feldolgozási problémája van a könyvelőirodának vagy az adózónak, elég egy telefon, ami azonnal helyre teheti az ügyet.
Fontos, hogy ezekkel a lehetőségekkel minden ügyvezető tisztában legyen, mert amikor sürgős és fontos, hogy a dolgok gyorsan a helyükre kerüljenek, akkor saját helyzetükön nagyon sokat tudnak segíteni. Időnként a gyorsaság döntő fontosságú.
Melyek azok az ügyek, amelyeket eddig telefonon intézhetett könyvelőirodája az adóhatóságnál?
- Adózói folyószámlával kapcsolatos ügyek intézése, adónemek közötti átvezetés
- Egyedi bevallási adatokkal kapcsolatos ügyintézés, hibás bevallás javítása
- Adózói törzsadatokkal, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés
- Jövedelemigazolási kérelemmel kapcsolatos ügyek intézése
- Pénztárgép-regisztrációval kapcsolatos ügyek intézése
- Közösségi adószám igénylése
A telefonos rendszer segít a pontos tájékozódásban is:
- Lehetőség van arra, hogy egy adóhatósági ellenőrzés során az adózó, könyvelő vagy könyvelőiroda meggyőződjön a revizorok személyének valódiságáról és a vizsgálat céljáról, tárgyáról.
- A rendszeren keresztül meggyőződhetünk a közösségi adószámok érvényességéről is.
- A könyvelőiroda munkatársa az értékhatár-túllépés miatti bejelentést is megteheti ebben a telefonos rendszerben. (Pl. ha az áfában alanyi mentességet választó adózó túllépi a mentes 6 milliós bevételi határt.)
Melyek azok a további ügyek, amelyek mostantól telefonon intézhetők lettek?
- Telefonon jelentkezhetünk be az egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá.
- Adó-, együttes adó- és jövedelemigazolás iránti kérelmet terjeszthetünk elő.
- A gépjármű forgalmazók illetékmentességéhez kapcsolódó nyilatkozat is megtehető így.
- Egyedi tájékoztatás kérhető a törzsadatokról, az adószámlákról, az adószámla-kivonatokról, az elektronikus ügyintézésre vonatkozó adóhatósági regisztrációról, az állandó meghatalmazásokról, a bevallások adatiról, a hibás bevallásoktól.
Mi az előfeltétele a telefonos ügyintézésnek?
Rendelkeznünk kell ügyfélazonosító számmal (PIN-kód), amelyet a TEL jelű nyomtatvány kitöltésével, ügyfélkapun keresztül kérhetünk az adóhatóságtól.
Egy könyvelőiroda – egy azonosító szám!
Mint már írtunk róla, a könyvelők és könyvelőirodák elég, ha csupán önmaguk számára kérik meg ezt a titkos azonosító számot, mert azzal összes ügyfelük adóügyeit képesek lesznek intézni.
Ha tetszett írásunk, kedvelje oldalunkat!
Ha meg szeretné ismerni adótanácsadónk és egy tapasztalt könyvelőiroda további tanácsait, iratkozzon fel hírlevelünkre!