Hogyan kérhet Önnek nullás igazolást könyvelőirodája?
Előző bejegyzéseink egyikében arról írtunk, hogy a könyvelőiroda vagy könyvelő által bejelentett, köztartozásmentes adatbázis szereplői számára ez a státusz általánosan helyettesíti a nullás adóigazolásokat.
Bankja, partnere mégsem fogadja el, hanem ragaszkodik az eddig megszokott igazoláshoz?
Lehet, hogy partnere elfogadná, de valami véletlen folytán adóbefizetésben elmaradása van, és ezért nem tagja az adatbázisnak?
Semmi baj, a profi könyvelőiroda tudja, mi a megoldás!
A köztartozásmentes adatbázisnak nem kizárólagos a szerepe, ezért lehetőség van arra, hogy továbbra is kérje a könyvelőiroda az adóhivatalt, hogy adja ki részünkre a megszokott igazolást.
Mondhatjuk azt is, hogy ez kizárólag a könyvelőiroda feladata, de sajnos, ő egyedül nem elég ahhoz, hogy megszerezze számunkra a szükséges dokumentumot, mert sok olyan információra van ehhez szüksége, amit csak tőlünk kaphat meg. Fontos annak tisztázása, hogy az igazolást milyen célra kérjük, és azon mit kell igazolnia az adóhivatalnak.
Hogyan kérhet nullás igazolást Önnek a könyvelőiroda?
A könyvelő vagy könyvelőiroda kitölti az „IGAZOL” jelű nyomtatványt, és kizárólag elektronikus úton megküldi azt az adóhivatal felé. Az adóhivatal megszüntette azt a szolgáltatását, amikor az adózó személyes ügyfélszolgálaton kérhette ennek az igazolásnak az azonnali kiadását, így ezt a kérelmet már csak a könyvelőiroda által elektronikusan elkészített formában küldhetjük.
A könyvelőiroda által kért adóigazolás fontos jellemzői:
- a kiadási határidő 6 nap, ezért az igazolás kérését – erről a könyvelőiroda értesítését – ne hagyjuk az utolsó pillanatra
- a könyvelőiroda az elektronikus úton kért igazoláson megjelölheti a leginkább megfelelő adóigazgatóság kirendeltségét, ahol a személyes átvétel helye lesz
- az igazolások postai vagy elektronikus megküldéssel is kérhetők
- a megjelölt példányszámban kerülnek kiadásra
- az igazolás elkészültéről az adóhatóság elektronikus üzenetet küld a könyvelőiroda értesítési tárhelyére
- az igazolás kérésével egy időben kell annak illetékét is megfizetni
Mi történik akkor, ha kérjük az igazolást, de kiderül, hogy van adótartozásunk?
Ilyen helyzetben a könyvelőiroda a nyomtatvány „hiánypótlás teljesítése” lapjának kitöltésével, közvetlenül az üggyel foglalkozó ügyintézővel léphet kapcsolatba, ezért nagyon fontos, hogy minden szükséges oldalt kitöltsünk, és úgy küldjük be az igazolási kérelmet.
Milyen igazolásfajták kérésére van lehetősége a könyvelőirodának?
- általános adóigazolás – igazolja a kérelemben megjelölt napon a kérelmező adótartozását vagy annak hiányát
- nemleges adóigazolás – igazolja, hogy a kérelemben megjelölt napon a kérelmezőnek adótartozása nincs
- együttes adóigazolás – az igazolás tartalmazza a kérelmező adóhatóságnál nyilvántartott adótartozását és a vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozását
- nemleges együttes adóigazolás – az igazolás tartalmazza, hogy a kérelmezőnek adóhatóságnál nyilvántartott adótartozása és a vámhatóságnál nyilvántartott adó- és vámtartozása nincs
Ha tudni akarja, miről olvashat következő bejegyzésünkben, iratkozzon fel hírlevelünkre. Amennyiben információkat szeretne kapni, és azt megosztaná cégvezető társaival, lépjen be tagjaink közé!