Az adózó és a könyvelőiroda ügyintézése percek alatt
Előfordult már, hogy sürgősen egy hivatalos adóhatósági iratra lett volna szüksége, de saját vagy a könyvelőiroda rendszerébe hiba csúszott, melynek hosszadalmas javítása megakadályozta, hogy a szükséges irathoz időben hozzájusson?
Bosszankodott már azon, hogy nem kapta meg nullás igazolását az adóhivataltól, mert a könyvelőiroda hibája miatt nem volt teljesen feldolgozott társaságának valamilyen bevallása, és ennek helyretétele hosszú napokat vett igénybe?
Segítünk, hogy ez többé ne forduljon elő!
Már 2009 óta létezik és gyorsítja adóhatósági ügyintézéseinket, de tapasztalataim szerint, sok könyvelőiroda és a könyvelők egy része még mindig nem használja ezt a kényelmes és biztonságos telefonos ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszert az adóügyek intézésében. Pedig ennek használatával a fennálló adóügyek azonnali intézésére nyílik lehetőség.
A könnyebbség és kényelem abban áll, hogy az adózók a beazonosítást követően személyes jelenlét nélkül, telefonon is intézhetnek adóügyeket, vagy kérhetnek egyedi ügyekben tájékoztatást. Ügyfeleik meghatalmazása alapján a könyvelők, a könyvelőiroda is jogosult ennek a rendszernek a használatára.
Fontos, hogy ezekkel a lehetőségekkel minden ügyvezető tisztában legyen, mert amikor sürgős és fontos, hogy a dolgok gyorsan a helyükre kerüljenek, hogy egy ügyet gyorsan tudjunk elintézni, mert az egy további elintéznivaló előszobája, akkor saját helyzetünkön nagyon sokat tudunk segíteni.
Melyek azok az ügyek, amelyeket telefonon intézhet a könyvelőiroda az adóhatóságnál?
- Adózói folyószámlával kapcsolatos ügyek intézése, adónemek közötti átvezetés.
- Egyedi bevallási adatokkal kapcsolatos ügyintézés, hibás bevallás javítása.
- Adózói törzsadatokkal, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés.
- Lehetőség van arra, hogy egy adóhatósági ellenőrzés során az adózó, könyvelő vagy könyvelőiroda meggyőződjön a revizorok személyének valódiságáról és a vizsgálat céljáról, tárgyáról.
- Közösségi adószámot igényelhetünk.
- A rendszeren keresztül is meggyőződhetünk közösségi adószámok érvényességéről.
- A könyvelő, könyvelőiroda az értékhatár túllépés (pl. áfában alanyi mentességet választó adózó túllépi a mentes 6 milliós bevételi határt) miatti bejelentést is megteheti ebben a telefonos rendszerben.
- Jövedelemigazolási kérelemmel kapcsolatos ügyeket is telefonon intézhetünk.
- 2013-tól már a pénztárgép regisztrációval kapcsolatos ügyintézés is végezhető ezen a telefonos rendszeren keresztül.
Hogyan juthat az adózó vagy könyvelőiroda ehhez a lehetőséghez?
A telefonos ügyintéző rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez rendelkeznünk kell ügyfél azonosítószámmal (PIN-kód). Ez egy olyan véletlenszerűen képzett 8 jegyű titkos szám, amely a telefonáló beazonosítását szolgálja. Az ügyfél azonosítószámának képzését illetékmentesen lehet kérni, az ügyfélkapun keresztül benyújtott a TEL jelű nyomtatvány kitöltésével. Az adóhatóság pár napon belül megküldi a titkos számot a kérelmező elektronikus tárhelyére.
Könyvelők és könyvelőirodák elég, ha csupán önmaguk számára kérik meg ezt a titkos azonosítószámot, mert ha rendelkeznek ügyfeleik képviseleti meghatalmazásával az adóhatóság felé, akkor az összes ügyfelük adóügyeit képesek lesznek ezzel az egy azonosítóval végezni.
Az adóhatóság a titkos számmal folytatott telefonbeszélgetéseket rögzíti, és meghatározott időtartamig tárolja. Ezeket a beszélgetéseket az adózók 90 napon belül visszahallgathatják.
Ha a könyvelőiroda hosszadalmas ügyintézésekre panaszkodik, tájékoztassa erről a praktikus lehetőségről!
Ha meg szeretné ismerni adótanácsadónk és egy tapasztalt könyvelőiroda további tanácsait, iratkozzon fel hírlevelünkre!