- Adókultúra.hu - https://adokultura.hu -

A vállalkozás indítás és működtetés buktatói – 2. rész

15098064_s [1]Rendhagyó kitekintés a vállalkozások indítására és működtetésére.

Folytatjuk rendhagyó kirándulásunkat, és közreadjuk annak az írásnak [2] a második részét, amit egészen más területen jártas férjem írt az Önök segítésére.

Az első részben megírta, miket gondolna át, mielőtt egyáltalán úgy döntene, belevág új vállalkozásba. Ennek gerince a piacismeret és a potenciális vevőkör meghatározása volt. Azonban most jön még csak a java!

Így folytatódik a vendégírás egy új vállalkozás indításának mikéntjéről:

Amennyiben minden, a piaccal kapcsolatos kérdésre érkezett válasz, és a válasz kedvező, vállalkozás indításához következő lépésként egy adótanácsadóval konzultálnék. Sokan úgy gondolják, kidobott pénz egy adótanácsadónak fizetni olyanért, amit mi is tudunk: azonban ez a 22-es csapdája.

Annál inkább szükséged lenne adótanácsadóra, minél inkább azt gondolod, hogy ezt te is tudod, s amíg azt hiszed, hogy ez így van, nem fogod kikérni a véleményét. Így aztán csak késve, nagyon késve fogod a saját bőrödön tapasztalni, mit mulasztottál. De akkor már nem egy órás tanácsadást fizetsz ki, ami kevesebb, mint egy konditerem bérletének ára, hanem rámegy, jó esetben a fél vállalkozásod, rossz esetben az egész.

Azok a tanácsok, amelyeket egy adótanácsadó már egy gondolatban tervezett vállalkozáshoz is adni tud, adott esetben milliókat tarthatnak a zsebedben.

Egy sor válasznak kell a fejedben lenni!

S ezek után azt gondolhatjuk, ha mindezekre tudjuk a választ, nyugodtan hátradőlhetünk, és már csak a vállalkozás indításának szakmai részével kell foglalkoznunk.

Ez a következő nagy tévedés!

A cégvezetők nagy része nincs tisztában azzal, hogy cégvezetőként milyen kötelezettségei vannak. Az, hogy van egy vállalkozása, a legtöbbjüknek elég is. Majd a könyvelő elintézi a többi dolgot, hiszen azért fizetjük, elég, ha jól dolgozunk, megszervezzük a munkát.

Hát nem!

A könyvelőnek az a dolga, hogy a számlákat, bizonylatokat szabályosan lekönyvelje, és ez alapján benyújtsa a bevallásokat, és elkészítse a beszámolót, sem több, sem kevesebb. Ezért a munkáért vállalhat garanciát. Az adózási kérdéseket viszont szakmájában jártas adótanácsadóval kell egyeztetnünk.

A folyamatosan változó gazdasági környezetben nem elég induláskor adótanácsadóval megtervezni azt a vállalkozási struktúrát, adózási formát, amelyben a vállalkozás adóoptimálisan tud működni. Folyamatosan, legalább évente felül is kell vizsgálni azt, hiszen napi szinten változnak az adójogszabályok, változik a gazdasági környezet.

Sokan a szerint választanak könyvelőt vagy adótanácsadót, hogy mennyire olcsó.

Megint jön a bevált mondat: minek fizessek többet, ha kevesebbet is fizethetek.

Zsákutca!

Legalább arról győződjünk meg, hogy választottunk bejegyzett mérlegképes könyvelő-e, illetve benne van-e az adótanácsadók névjegyzékében. Mindenképpen győződjünk meg róla, hogy rendelkezik-e felelősségbiztosítással. Aki dolgozik, tévedhet, de nem mindegy, hogy ezt a tévedést kinek kell megfizetnie!

…és hátra van a legkomolyabb eldöntendő kérdés!

Elég elszánt vagyok-e, hogy mindezt végigcsináljam, minden nehézségével – és persze sikerével – együtt? Hiszen számtalan olyan helyzettel kell majd szembenéznem, amire nincs befolyásom (adótörvény-változások, gazdasági változások, politikai változások), amik bizony segíthetik, de meg is keseríthetik a vállalkozásomat és a magánéletemet is.

Írásommal nem elrettenteni akartam vállalkozni szándékozó társaimat, csak képet akartam cserélni a fotólemezükön, hogy reálisan lássák, milyen gondolati út bejárása után érdemes elindítani egy vállalkozást.

SOK SIKERT és KITARTÁST KÍVÁNOK HOZZÁ!

Ha kedveli az oldalunkat, kérek egy megosztást is, hogy minél több emberhez eljussanak az információk!

S ha nem szeretne lemaradni értékes adózási információkról, iratkozzon fel hírlevelünkre [3]!